Η διδακτική προσέγγιση του βιβλίου “Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή”!

Η σχολική μας μονάδα συμμετέχει για 2η σχολική χρονιά στο Δίκτυο Φιλαναγνωσίας: «Ένα περιπλανώμενο γράμμα, μια βινιέτα, Παπαθεοδούλου και Ροντάρι ανοίγουνε βεντέτα», το οποίο βασικό σκοπό έχει την προσέγγιση παιδικών βιβλίων, μέσα από μια γκάμα δημιουργικών-διαθεματικών δραστηριοτήτων, ενταγμένων μέσα σε ένα κοινό πλαίσιο μυθοπλασίας, με πρώτιστο στόχο την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και την εξαγωγή απλών καθημερινών μηνυμάτων και αξιών.

20181122_100244

Την Πέμπτη 22/11 στο πλαίσιο της παραπάνω φιλαναγνωστικής μας δράσης υλοποιήθηκε η μελέτη του βιβλίου “Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή” του Αντώνη Παπαθεοδούλου, σε εικονογράφηση της Ναταλίας Καπατσούλια. Ένα βιβλίο που διαπραγματεύεται την διαφορετικότητα και περνά στον αναγνώστη πολύτιμα μηνύματα:

20181122_103217

Πώς είναι να έχεις για συμμαθητή και μάλιστα να κάθεται δίπλα σου στο θρανίο έναν πειρατή; Έναν πειρατή με γάντζο στο χέρι, καλυμμένο μάτι, πειρατικό καπέλο και να τον λένε Μπελαμή; Δεν το λες και συνηθισμένο! Μόνο που ο Νίκος το συνήθισε γρήγορα. Τον καλωσόρισε και ένιωσε συμπάθεια για το νέο του συμμαθητή. Δε συνέβη το ίδιο όμως και με τους άλλους συμμαθητές τους καθότι ένα παιδί σαν τον Μπελαμή δεν περνά κι απαρατήρητο…

20181122_100914

Την σχολική μας μονάδα επισκέφθηκε ο ψυχολόγος του ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΞΑΝΘΗΣ “ΕΚΦΡΑΣΗ” κ. Ιρφάν Μαχμούτ, ο οποίος υλοποίησε ένα διδακτικό δίωρο με δράσεις που αφορούν την φιλία, την ομαδικότητα και την αλληλοϋποστήριξη στο σχολικό περιβάλλον και στην κοινωνία ευρύτερα!

20181122_103137

“Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή”!

Η σχολική μας μονάδα συμμετέχει για 2η σχολική χρονιά στο Δίκτυο Φιλαναγνωσίας: «Ένα περιπλανώμενο γράμμα, μια βινιέτα, Παπαθεοδούλου και Ροντάρι ανοίγουνε βεντέτα», το οποίο βασικό σκοπό έχει την προσέγγιση παιδικών βιβλίων, μέσα από μια γκάμα δημιουργικών-διαθεματικών δραστηριοτήτων, ενταγμένων μέσα σε ένα κοινό πλαίσιο μυθοπλασίας, με πρώτιστο στόχο την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και την εξαγωγή απλών καθημερινών μηνυμάτων και αξιών.

Από σήμερα ξεκινά στο πλαίσιο της παραπάνω φιλαναγνωστικής μας δράσης η μελέτη του βιβλίου “Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή” του Αντώνη Παπαθεοδούλου, σε εικονογράφηση της Ναταλίας Καπατσούλια. Ένα βιβλίο που διαπραγματεύεται την διαφορετικότητα και περνά στον αναγνώστη πολύτιμα μηνύματα:

Πώς είναι να έχεις για συμμαθητή και μάλιστα να κάθεται δίπλα σου στο θρανίο έναν πειρατή; Έναν πειρατή με γάντζο στο χέρι, καλυμμένο μάτι, πειρατικό καπέλο και να τον λένε Μπελαμή; Δεν το λες και συνηθισμένο! Μόνο που ο Νίκος το συνήθισε γρήγορα. Τον καλωσόρισε και ένιωσε συμπάθεια για το νέο του συμμαθητή. Δε συνέβη το ίδιο όμως και με τους άλλους συμμαθητές τους καθότι ένα παιδί σαν τον Μπελαμή δεν περνά κι απαρατήρητο…

Τι θα συμβεί στο τέλος; Θα “κερδίσει” η κοροϊδία, ο φόβος ή η φιλία; Η… συνέχεια επί του βιβλίου!

Πώς περνάει η ώρα στην ζούγκλα;

Η σχολική μας μονάδα συμμετέχει για 2η σχολική χρονιά στο Δίκτυο Φιλαναγνωσίας: “Ένα περιπλανώμενο γράμμα, μια βινιέτα, Παπαθεοδούλου και Ροντάρι ανοίγουνε βεντέτα”, το οποίο βασικό σκοπό έχει την προσέγγιση παιδικών βιβλίων, μέσα από μια γκάμα δημιουργικών-διαθεματικών δραστηριοτήτων, ενταγμένων μέσα σε ένα κοινό πλαίσιο μυθοπλασίας, με πρώτιστο στόχο την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.

Η τέταρτή μας ιστορία που επεξεργάστηκε την Παρασκευή 9/11 έχει τίτλο “Πώς περνάει η ώρα στην ζούγκλα” και είναι του αγαπημένου μας συγγραφέα, Τζάνι Ροντάρι. Φέτος θα μας “συντροφεύσουν” τόσο “Τα παραμύθια σαν πλατύ χαμόγελο” του Ροντάρι όσο και “Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο” και ‘Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή” του Αντώνη Παπαθεοδούλου, όπως και βιβλία της Δήμητρας Πυργελή και του Θοδωρή Παπαϊωάννου.

Στην ζούγκλα η ώρα περνάει πολύ ευχάριστα για τα αγαπημένα μας ζώα που η ζωή τους δεν διαφέρει και πολύ από την δική μας. Πώς θα το διαπιστώνει κανείς; Αν διαβάσει την παραπάνω χιουμοριστική “ιστορία” του Ροντάρι…

Το φυτό που κάνει παντόφλες!

Η σχολική μας μονάδα συμμετέχει για 2η σχολική χρονιά στο Δίκτυο Φιλαναγνωσίας: “Ένα περιπλανώμενο γράμμα, μια βινιέτα, Παπαθεοδούλου και Ροντάρι ανοίγουνε βεντέτα”, το οποίο βασικό σκοπό έχει την προσέγγιση παιδικών βιβλίων, μέσα από μια γκάμα δημιουργικών-διαθεματικών δραστηριοτήτων, ενταγμένων μέσα σε ένα κοινό πλαίσιο μυθοπλασίας, με πρώτιστο στόχο την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.

Η τρίτη μας ιστορία έχει τίτλο “Το φυτό που κάνει παντόφλες” και είναι του αγαπημένου μας συγγραφέα, Τζάνι Ροντάρι. Φέτος θα μας “συντροφεύσουν” τόσο “Τα παραμύθια σαν πλατύ χαμόγελο” του Ροντάρι όσο και “Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο” και ‘Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή” του Αντώνη Παπαθεοδούλου, όπως και βιβλία της Δήμητρας Πυργελή και του Θοδωρή Παπαϊωάννου.

Το φυτό που κάνει παντόφλες ανήκει στον Πιέτρο, έναν χωρικό που μένει έκπληκτος όταν διαπιστώνει ότι η μηλιά του αντί για μήλα παράγει παντόφλες. Τι θα κάνει ο Πιέτρο; Τα παιδιά καλούνται να γίνουν συγγραφείς και να φανταστούν την “τύχη” του Πιέτρο αλλά και των αρκετών ζευγαριών με παντόφλες που έχει πλέον στην διάθεσή του!

Γράμμα από το Μελανιασμένο Μελάνι και η περιπλανώμενη σκεπή!

Σήμερα είχαμε την χαρά να δεχτούμε ένα ακόμη γράμμα από το… Μελανιασμένο Μελάνι που μας υπόσχεται νέες βιβλιοπεριπέτειες.

gramma

gramma (2)

Μέσα στον σελιδοδείκτη οι δύο φίλοι μας, το γράμμα του Παπαθεοδούλου και η μύτη του Ροντάρι, ταξίδευαν μέσα σε όμορφα βιβλία. Μια μέρα, λοιπόν, που βρέθηκαν στο βιβλίο «Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο» του Αντώνη Παπαθεοδούλου έγινε κάτι αναπάντεχο, κάτι που δεν το περίμεναν! Ξαφνικά, μόλις πάτησαν το σελιδοδεικτοπόδι τους στο βιβλίο, άρχισε ένας τρελός μανιασμένος άνεμος (σαν αυτούς που πιάνει στην Ξάνθη), ένας κυκλώνας, μια ανεμοθύελλα και ο σελιδοδείκτης δεν άντεξε ? κόπηκε στα δύο: έγινε σελίδες και δείκτης.
Οι δύο φίλοι μας βρέθηκαν ξαφνικά στη μέση ενός κύκλου, σε μια άγνωστη διασταύρωση. Κοίταξαν καλά γύρω τους και τι διαπίστωσαν; Ότι βρίσκονταν στο κέντρο ενός ρολογιού. Ενός παράξενου ρολογιού που έμοιαζε και με τη γη μας. Ήταν χωρισμένο σε δύο ημισφαίρια. Και είχε μόνο δύο δείκτες. Και οι δείκτες αυτοί ξέρετε σε τι οδηγούσαν; Σε σελίδες καθώς  ήταν δείκτες για σελίδες? σελιδοδείκτες?

Πού θα μας οδηγήσουν άραγε; Σίγουρα σε νέες περιπέτειες!

Skeph

Αφού διαβάσαμε το γράμμα, στην συνέχεια ανοίξαμε τα “Παραμύθια σαν πλατύ χαμόγελο” του Ροντάρι και ασχοληθήκαμε με μια περίεργη, περιπλανώμενη στέγη! Αλήθεια, τι γίνεται όταν η σκεπή ενός σπιτιού αποφασίσει πως θέλει να πετάξει; Ψάχνοντας τις σελίδες και τον δείκτη ετοιμαζόμαστε και φέτος να γνωρίσουμε νέους ήρωες και να καλλιεργήσoυμε – τι άλλο – την φιλαναγνωσία!