Ο Δημήτρης Μπουζάρας στο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Μάνταινας

Η σχολική μας μονάδα συμμετέχει για 2η σχολική χρονιά στο Δίκτυο Φιλαναγνωσίας: “Ένα περιπλανώμενο γράμμα, μια βινιέτα, Παπαθεοδούλου και Ροντάρι ανοίγουνε βεντέτα”, το οποίο βασικό σκοπό έχει την προσέγγιση παιδικών βιβλίων, μέσα από μια γκάμα δημιουργικών-διαθεματικών δραστηριοτήτων, ενταγμένων μέσα σε ένα κοινό πλαίσιο μυθοπλασίας, με πρώτιστο στόχο την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.

1

Φέτος μας “συντροφεύουν” τόσο “Τα παραμύθια σαν πλατύ χαμόγελο” του Ροντάρι όσο και “Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο” του Αντώνη Παπαθεοδούλου, όπως και βιβλία-έκπληξη άλλων συγγραφέων. Ο Αντώνης Παπαθεοδούλου με το “Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή”, η Δήμητρα Πυργελή με το “Ταξίδεψε μαζί μου” και ο Θοδωρής Παπαϊωάννου με το “Απέναντι”.

7

2

Σήμερα υποδεχθήκαμε στη σχολική μας μονάδα τον συγγραφέα Δημήτρη Μπουζάρα και μελετήσαμε το “Παραμύθι με τα χρώματα” του Αλέξη Κυριτσόπουλου. Μια διδακτική ιστορία για το ουράνιο τόξο που έφυγε από την πόλη, γιατί δεν του έδιναν σημασία. Και πήρε κι όλα τα χρώματα μαζί του. Κι όλα έγιναν άσπρα, γκρίζα και μαύρα. Τρία παιδιά ξεκίνησαν να το βρουν και να το φέρουν πίσω. Θα τα καταφέρουν άραγε;

17

16

15

14

13

12

11

10

9

8

3

Αργότερα κάθε μαθητής-τρια έφτιαξε μια δική του εικόνα από το παραμύθι, είτε ζωγραφίζοντας είτε με τη μέθοδο του κολλάζ και ιδού τα αποτελέσματα!

4

5

6

Το μαγικό ξόρκι στον… δρόμο για τη Σελιδούπολη!

Ο δρόμος προς την Σελιδούπολη είναι… μπροστά μας και το μαγικό μας ξόρκι είναι έτοιμο για να μας ανοίξει την πύλη της πόλης των ονείρων μας. Οι βιβλιοπεριπέτειες συνεχίζονται και πλέον μετά τον “Μπελαμή τον Πειρατή” του Αντώνη Παπαθεοδούλου, το “Ταξίδεψε μαζί μου” της Δήμητρας Πυργελή, το “Απέναντι” του Θοδωρή Παπαϊωάννου και “Την πόλη που έδιωξε τον πόλεμο” του Αντώνη Παπαθεοδούλου, ετοιμαζόμαστε να ψάξουμε το γράμμα και την μύτη, καθώς και τις σελίδες και τον δείκτη, στο “Αντάμα” του Θοδωρή Παπαϊωάννου, το “Πλανόδιο πάρκο” του Αντώνη Παπαθεοδούλου και “Τον καπετάνιο στην μπανιέρα” της Δήμητρας Πυργελή!

brif 001

Μας συντροφεύουν φυσικά σε καθημερινή βάση “Τα παραμύθια απ’ το τηλέφωνο” και “Τα παραμύθια σαν πλατύ χαμόγελο” του Τζάνι Ροντάρι!

Το δεύτερο γράμμα από το… Μελανιασμένο Μελάνι!

Σήμερα Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου είχαμε την χαρά να λάβουμε και το δεύτερο φετινό γράμμα από το… Μελανιασμένο Μελάνι! Οι βιβλιοπεριπέτειες  συνεχίζονται, η πύλη σύντομα θα ανοίξει με το μυστικό “ξόρκι”, οι πόλεις που ονειρευόμαστε “χτίζονται” με σπουδή και οι σελιδουπόλεις μας ρίχνουν… θεμέλια και σύντομα θα είναι έτοιμες!

52725460_2072510699500712_8916380410330480640_n

Μάλιστα έχουμε και βοήθεια στην αναζήτησή μας. Μαθητές από την Κωνσταντινούπολη και τη Ρώμη… ψάχνουν κι αυτοί την Μύτη και το Γράμμα, τους συγγραφείς και προσπαθούν να “χτίσουν” τη δικής τους Σελιδούπολη.

52596408_400181977403280_8183153003830706176_n

Κι ας μην ξεχνάμε:

“Με τα βιβλία αγκαλιά, τα μυαλά ανοιχτά,

τις κεραίες ως τα ουράνια ψηλά

και την καρδιά γεμάτη κέφι και χαρά

βαδίζουμε προς τη Σελιδούπολη γοργά γοργά!”

Η μίνι-βιβλιοθήκη των παραμυθιών!

Οι μαθητές-τριες της ΣΤ’ τάξης έφτιαξαν μια μίνι-βιβλιοθήκη παραμυθιών για να τοποθετούν τα βιβλία που “επιστρέφονται” στην μεγάλη δανειστική μας βιβλιοθήκη. Στη συνέχεια την “επένδυσαν” με δικές τους όμορφες ιδέες-ζωγραφιές.

52005928_1935252833250266_6626319271330840576_n

51982107_682610958829177_5907686820832870400_n

51861188_594953394280339_4783004039002456064_n

Τα… περιβαλλοντικά ημερολόγια και η διαφορετική εκδοχή της “Στιγμής”!

Οι τέσσερις (4) μαθητές-τριες του Μειονοτικού Σχολείου Μάνταινας, που συμμετείχαν με τα έργα τους στον σχολικό διαγωνισμό ζωγραφικής 2018 με τίτλο «Ψαρεύοντας στις λίμνες και τις λιμνοθάλασσες του ΕΠΑΜΑΘ» που διοργάνωσε ο Φορέας Διαχείρισης Δέλτα Νέστου-Βιστωνίδας-Ισμαρίδας & Θάσου, παρέλαβαν χθες από ένα δώρο-έκπληξη από τον παραπάνω φορέα (τον οποίον ευχαριστούμε θερμά), που είναι ένα εξαιρετικά καλαίσθητο ημερολόγιο του 2019 με τις ζωγραφιές που βραβεύτηκαν ως οι “καλύτερες” του διαγωνισμού.

epamath

Ο μαθητής της ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας, Οκάν Ιμάμ εμπνευσμένος από το έργο “Η στιγμή” της μαθήτριας του Δημοτικού Σχολείου Κοσμίου, Αϊσούλ Σαλήμ Νταγλή, που πήρε το 1ο βραβείο, ζωγράφισε την δική του “εκδοχή” για την “Στιγμή”!

Η “πόλη που έδιωξε τον πόλεμο” και η πόλη των ονείρων μου!

Τα παιδιά της σχολικής μας μονάδας αφού ολοκλήρωσαν την επεξεργασία του βιβλίου “Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο” του Αντώνη Παπαθεοδούλου, ζωγράφισαν τις πόλεις των ονείρων τους.

Με αφορμή όσα είδαν και μελέτησαν στα βιβλία που επεξεργαστήκαμε ως τώρα, δηλαδή τον “Μπελαμή τον Πειρατή”, το “Ταξίδεψε μαζί μου”, το “Απέναντι”, το “Παραμύθια με πλατύ χαμόγελο” και φυσικά το “Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο”, οι μαθητές-τριες της σχολικής μας μονάδας, ονειρεύτηκαν τις δικές τους παράξενες πόλεις, με αρκετή δόση αισιοδοξίας και “παραμυθένιας” λογικής. Μέσα από τα παραπάνω βιβλία, εκτός του ότι δυναμώνει η διάθεση της φιλαναγνωσίας, προκύπτουν αβίαστα και στάσεις-αξίες-συμπεριφορές, που ευχόμαστε να μείνουν διαχρονικά στα παιδιά μας.

h polh me ta xamogelasta proswpa

h polh me tis diples kaminades

h polh me hlio

 

polh me fantastikous dromous

polh me asteria

 

h polh twn pouliwn

h polh me tis polykatoikies

h polh twn khpwn

 

 

“Η χελωνοδρομία” του Τζάνι Ροντάρι!

Η σχολική μας μονάδα συμμετέχει για 2η σχολική χρονιά στο Δίκτυο Φιλαναγνωσίας: “Ένα περιπλανώμενο γράμμα, μια βινιέτα, Παπαθεοδούλου και Ροντάρι ανοίγουνε βεντέτα”, το οποίο βασικό σκοπό έχει την προσέγγιση παιδικών βιβλίων, μέσα από μια γκάμα δημιουργικών-διαθεματικών δραστηριοτήτων, ενταγμένων μέσα σε ένα κοινό πλαίσιο μυθοπλασίας, με πρώτιστο στόχο την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.

xelwnes

Σήμερα μελετήσαμε την ιστορία του Ροντάρι με τίτλο “Η χελωνοδρομία”. Οι χελώνες του δάσους αγοράζουν ποδήλατα και αποφασίζουν να κάνουν χελωνοδρομία! Θα καταφέρουν να φτάσουν στο τέλος της διαδρομής; Ή η κούραση θα κερδίσει και τις χελώνες-δρομείς και την κριτική επιτροπή;

“Θα γίνω ζωγράφος” του Τζάνι Ροντάρι

Η σχολική μας μονάδα συμμετέχει για 2η σχολική χρονιά στο Δίκτυο Φιλαναγνωσίας: “Ένα περιπλανώμενο γράμμα, μια βινιέτα, Παπαθεοδούλου και Ροντάρι ανοίγουνε βεντέτα”, το οποίο βασικό σκοπό έχει την προσέγγιση παιδικών βιβλίων, μέσα από μια γκάμα δημιουργικών-διαθεματικών δραστηριοτήτων, ενταγμένων μέσα σε ένα κοινό πλαίσιο μυθοπλασίας, με πρώτιστο στόχο την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.

Σήμερα μελετήσαμε την ιστορία του Ροντάρι με τίτλο “Θα γίνω ζωγράφος”. Ο Τζόρτζο ένα μικρό αγόρι θέλει να γίνει ζωγράφος.  Αρχικά δεν τα καταφέρνει και πολύ καλά,  ώσπου ένας μυστηριώδης κύριος του κάνει δώρο ένα “υπάκουο” πινέλο.

zwgrafos

Ο μικρός με την βοήθεια του θαυμαστού πινέλου και την πάροδο των χρόνων γίνεται ένας σπουδαίος-καταξιωμένος ζωγράφος. Τι θα συμβεί όμως, όταν ο Τζόρτζο σταματήσει να μελετάει σχέδιο; Μια διδακτική ιστορία που αφορά τη δύναμη της μελέτης!